تحلیل فاندامنتال و تکنیکال

معرفی و پیگیری اخبار پروژه های دیفای شامل مرکز بازی ، مرکز اشتغال ، ربات معامله گر ، صرافی ، کیف پول ، شبکه اجتماعی ، کلود سنتر و کامیونیتی میکر

 اکو اسمارت

پامپ و دامپ چیست؟

اگرچه ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین نسبتا جدید هستند اما همچنان در معرض ابتلا به کلاهبرداری های قدیمی قرار می گیرند، یکی از این کلاهبرداری ها طرح پامپ (pump) و (dump) می باشد که کاملا غیرقانونی بوده اما متاسفانه دخالت کنندگان به این قضیه آن را بسیار طبیعی جلوه می دهند به طوری که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده! پس کسانی که در عرصه سرمایه گذاری ارز ها تازه کار می باشند باید توجه داشته باشند در دام این طرح نیفتند. تعریف سطحی پامپ به معنی بالا رفتن و دامپ پایین آمدن ناگهانی قیمت می باشد اما توضیح پامپ و دامپ بسیار گسترده تر و پیچیده تر است که در این مقاله به آن می پردازیم.

 

 پامپ و دامپ چطور اتفاق می افتد؟

در طرح پامپ و دامپ یک فرد یا گروهی از افراد با مهارت و سازمان یافته توسط دستکاری در بازار خرید و فروش ارز دیجیتال سود کسب می کنند. بدین صورت که این اشخاص مقدار زیادی ارز رمز را با قیمت بسیار پایین خریداری کرده و با تبلیغات انبوه میزان تقاضای آن را بالا می برند، سپس تعداد زیادی از ارز ها به فروش می رسد و حال همان اشخاص ناگهان تمام ارز های خود را به فروش می رسانند در نتیجه رمز ارزها با افت شدید قیمت مواجه می شوند و مردم نیز با ترس ارز های خود را با قیمت پایین تر برای جلوگیری از ضرر بیشتر به فروش می رسانند پس به خوبی می توان سود کلانی که این اشخاص از این راه به دست می اورند را حس کرد.
دامپ و پامپ در سه مرحله اتفاق می افتد،

مرحله اول: گروه افرادی که از نوسانات بازار مطلع هستند حجم زیادی از ارز رمزها را با قیمت پایین خریداری می کنند.
مرحله دوم: تبلیغات فراوان در رابطه با ارز خریداری شده انجام می دهند، در نتیجه تقاضا برای خرید ارز بالا می رود.
مرحله سوم: همه ی ارزهای موجود را دوباره در بازار با قیمت بیشتر به فروش می رسانند و تعداد سکه های دیجیتالی در بازار زیاد می شود و به این شکل قیمت ارز ها دوباره کاهش میابد. 

 

 

استفاده مفید از پامپ و دامپ

درست است بسیاری از افراد از این طرح به عنوان کلاهبرداری استفاده می کنند ولی کسانی که می خواهند سرمایه گذاری مفید داشته باشند نیز می توانند از این روش به صورت قانونی بهره ببرند، با انجام مراحل زیر شما هم می توانید بهترین سود در سرمایه گذاری را تجربه کنید.
مرحله اول: ابتدا با دنبال کردن ارزی که تبلیغات زیادی در موردش انجام شده شروع کنید
مرحله دوم: زمانی که قیمت ارز مورد نظر شروع به بالا رفتن کرد و در بالاترین نقطه قیمتی ثابت شد ارز را خریداری کنید
مرحله نهایی: تغییرقیمت را از نزدیک دنبال کنید تا در حوالی اوج قیمت هوشیار باشید و بلافاصله بفروشید. اگر به اندازه کافی هوشیار باشید قیمت با افت ناگهانی همراه خواهد بود پس منتظر نمانید قیمت روند نزولی را طی کند زیرا ممکن است خیلی دیر شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ویدئوی اکو اسمارت : برای نمایش روی تصویر کلیک کنید

مطالب پیشنهادی