تحلیل فاندامنتال و تکنیکال

معرفی و پیگیری اخبار پروژه های دیفای شامل مرکز بازی ، مرکز اشتغال ، ربات معامله گر ، صرافی ، کیف پول ، شبکه اجتماعی ، کلود سنتر و کامیونیتی میکر

 اکو اسمارت

پلی گان (MATIC) چیست و چه اهمیتی برای اتریوم دارد ؟

دسترسی سریع به سرفصل‌های این مطلب 
1. آینده توکن MATIC
2. تفاوت پلی گان با اتریوم چیست؟
3. موفقیت شبکه پلی گان
4. آیا بعد از رونمایی از اتریوم 2، پلی گان از رده خارج می‌شود؟

شبکه پلی گان توسط دو توسعه دهنده بلاک‌چین به نام‌های Sandeep Nailwal و Jaynti Kanani و Anurag Arjun مشاور کسب و کار راه اندازی شد.

این شبکه که در ابتدا با نام شبکه MATIC شناخته می‌شد، به شکل یک بلاک‌چین مستقل شروع به کار کرد که از پروژه‌های منحصربفرد خودش پشتیبانی می‌کند اما توسعه دهندگان آن با تبدیل این شبکه به یک زنجیره جانبی اتریومی سعی کردند کاربرد آن را بیشتر کنند.

گان MATIC چیست و چه اهمیتی برای اتریوم دارد؟ 1

پروتکل پلی گان با استفاده از کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) پلی گان کار می‌کند که به توسعه دهندگان امکان می‌دهد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مقیاس پذیر اتریومی بسازند. کل سیستم، به شکل غیرهمگام و با استفاده از یک سیستم پیام رسان مبتنی بر EVM (ماشین مجازی اتریوم) چند لایه کار می‌کند.

یکی از مزایای پلی گان به عنوان یک زنجیره جانبی اتریوم مدل اجماع نظر چند زنجیره ای آن است که با وجود آن امکان پشتیبانی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز تعامل پذیر با زنجیره‌های مختلف فراهم می‌شود. این شبکه از پروژه‌هایی مثل دنیاهای مجازی، بازی‌های بلاک‌چین، توکن‌های تعویض ناپذیر (NFT) و غیره پشتیبانی می‌کند.

برای حفظ امنیت شبکه از توکن MATIC استفاده می‌شود که کاربرد حاکمیتی هم دارد و می‌توان از آن برای رأی دادن درباره پیشنهادهای بهبود شبکه پلی گان استفاده کرد.

آینده توکن MATIC

ارزش توکن MATIC در سال 2021 بیشتر از 2 هزار درصد افزایش یافت. این افزایش قیمت بیشتر ناشی از رشد و توسعه شبکه پلی گان بود که تقاضای این کوین را افزایش داد؛ همچنین اعلامیه پروژه مبنی بر استفاده از این سیستم برای تشکیل کمیته‌های گفتگو بین پروژه‌های غیرمتمرکز مختلف مثل سوشی، کوئیک سواپ و اوه.

گان MATIC چیست و چه اهمیتی برای اتریوم دارد؟ 2

همچنین 28 اکتبر پس از انتشار اطلاعات جدید درباره جهش رشد شبکه، یک بار دیگر قیمت توکن آن افزایش یافت. بر اساس آمار منتشر شده توسط تیم پروژه، تعداد آدرس‌های فعال در زنجیره پروژه به 83.14 درصد از آدرس‌های شبکه اتریوم رسیده است. همین خبر مثبت باعث رشد 27 درصدی قیمت توکن ظرف 48 ساعت شد.

در اول دسامبر 2021 هم قیمت توکن MATIC ظرف 72 ساعت و پس از انتشار نسخه سوم IDEX بر روی شبکه پلی گان، از 1.74 دلار به 2.26 دلار صعود کرد که همین حرکت هم اطمینان سرمایه گذاران به آینده پروژه و سلامت کلی پلی گان را افزایش داد.

گان MATIC چیست و چه اهمیتی برای اتریوم دارد؟ 3

تفاوت پلی گان با اتریوم چیست؟

در ماه‌های اخیر شبکه پلی گان پروژه‌های بی شماری به خود جلب کرده است. یکی از دلایل محبوبیت این پروژه، معماری خاص آن است که باعث شده سرعت اجرای تراکنش‌ها در مقایسه با اتریوم بسیار بیشتر باشد.

هزینه اجرای تراکنش‌ها هم به دلیل استفاده از مکانیزم اثبات سهام به جای اثبات کار اتریوم کمتر است.

شبکه پلی گان قادر است تا 10 هزار تراکنش را در هر ثانیه اجرا کند که این رقم برای اتریوم 30 تراکنش است.

این یکی از بزرگترین مزایای پلی گان است.

موفقیت شبکه پلی گان

یکی از دلایل اصلی موفقیت شبکه پلی گان تعداد بسیار زیاد پروژه‌های NFT و DeFi روی این زنجیره است. پشتیبانی عمومی و جذب سرمایه از سمت سرمایه گذاران برجسته ای مثل مارک کوبان میلیاردر هم به رشد پروژه کمک کرده اند.

بازار پیش بینی Augur و بازار OpenSea NFT از جمله پروژه‌های موفقی هستند که از سیستم پلی گان استفاده می‌کنند و جمعاً در ماه میلیاردها دلار تراکنش دارند.

دیگر پروژه‌های برجسته روی این زنجیره والت غیرکاستدی Tokenpocket، بهینه ساز سود Beefy.finance و بازارگردان خودکار Balancer هستند.

گان MATIC چیست و چه اهمیتی برای اتریوم دارد؟ 4

آیا بعد از رونمایی از اتریوم 2، پلی گان از رده خارج می‌شود؟

در حال حاضر خیلی از پروژه‌های غیرمتمرکز برای فرار از تراکم شبکه اتریوم، از پلی گان استفاده می‌کنند اما شروع به کار اتریوم 2 که نزدیک است،  سرعت شبکه را افزایش داده و کارمزد تراکنش‌ها را کاهش خواهد داد. این کار با جابجایی پروتکل اثبات سهام به جای اثبات کار انجام می‌شود.

به این ترتیب نیازی به استفاده از سخت‌افزارهای قوی برای ماینینگ وجود ندارد. انتظار می‌رود اتریوم 2 سرعت اجرای تراکنش را به 100 هزار تراکنش بر ثانیه برساند که بسیار بیشتر از پلی گان است.

اما به گفته ویتالیک بوترین هم‌بنیانگذار اتریوم، قرار است همچنان از زنجیره‌های جانبی پشتیبانی شود چون کاربرد و مفید بودن زنجیره اتریوم را افزایش می‌دهند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ویدئوی اکو اسمارت : برای نمایش روی تصویر کلیک کنید

مطالب پیشنهادی