تحلیل فاندامنتال و تکنیکال

معرفی و پیگیری اخبار پروژه های دیفای شامل مرکز بازی ، مرکز اشتغال ، ربات معامله گر ، صرافی ، کیف پول ، شبکه اجتماعی ، کلود سنتر و کامیونیتی میکر

 اکو اسمارت

قیمت تسویه حساب یا Liquidation Price در معاملات اهرم دار چیست؟

به زبان ساده، در مارجین تریدینگ، شما به ازای اهرم خود سود و زیان می کنید. اگر زیان شما بیش از سرمایه ی اولیه سپرده باشد، به صورت خود بخود به قیمت تسویه حساب می رسید. همان طور که پیش از این نیز در مطالب و مقالات قبل توضیح دادیم هرچه از اهرم بزرگتری استفاده کنید، قیمت تسویه حساب به قیمت ورودی شما نزدیک تر خواهد بود.قیمت تسویه حساب همیشه درست کمی مانده به قیمت ورشکستگی قرار دارد. وقتی قیمت بیت کوین به این مرز می رسد، پوزیشن شما در Bybit منحل می شود و مارجین خود را از دست می دهید.برای جلوگیری از این اتفاق و از دست دادن پوزیشن خود، همیشه بایستی از استاپ یا نقطه توقف ضرر استفاده کنید. چگونگی انجام این کار را در ادامه توضیح می دهیم.

صرافی bybit

تنظیم مقدار اهرم

در Bybit می توانید از x1 تا x100 اهرم دلخواه خود را تنظیم کنید. برای این کار می توانید از نوار لغزان گوشه ی صفحه استفاده کرده یا عدد دلخواه خود را تایپ کنید.

صرافی bybit

هر بار که یک سفارش معامله اهرم دار ثبت می کنید، مقدار تسویه حساب شما نوشته می شود. بسیار مهم است که درک درستی از این عدد داشته باشید و متوجه باشید در اهرم های بالاتر، به چه اندازه نزدیک تسویه حساب است.

با این که ۱۰۰ برابر کردن سود خود بنظر هیجان انگیز می آید، می تواند به خصوص در بازار های پر نوسان خطرناک باشد. پس همیشه وضع بازار مورد نظر خود را پیش از انتخاب اهرم در نظر بگیرید. اگر بازار هدف شما بازه ی قیمت وسیع تری نسبت به نرمال دارد، یا میزان نوسان آن بیشتر از نوسان طبیعی قیمت هاست، استفاده از اهرم بالا بسیار ناشیانه خواهد بود.

لغزش به اضافه ی یک خروجی امن، بهتر است از انحلال و ورشکستگی

با توجه به اندازه ی پوزیشن و مدیریت ریسک هر تریدر، اصل بر این است که برای اهرم بالاتر از استاپ تنگ تری استفاده می کنیم. استفاده از اهرم پایین تر اجازه می دهد از استاپ وسیع تری استفاده کنیم.

باید بدانیم که استراتژی شخصی ما، سبک تریدینگ و شرایط بازار، اجازه چه اقداماتی را به ما می دهد.

دنبال کردن ترند ها در بازاری که رنج روزانه ی وسیعی دارد احتمالا اجازه ی استفاده از اهرم بالا را به ما نمی دهد. تنها در صورتی اهرم بالا جوابگو خواهد بود که از ورودی بی نقص وارد شویم و بعد از آن نقطه حرکتی خلاف جهت ما در بازار نباشد.

استاپ باید درست پیش از نقطه ی تسویه حساب ما باشد، و بازاری که رنج وسیعی دارد بایستی جا برای نوسان آن در نظر گرفت.

 

لینک ثبت نام در صرافی بای بیت

دالنلود اپلیکیشن صرافی بای بیت برای اندروید

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ویدئوی اکو اسمارت : برای نمایش روی تصویر کلیک کنید

مطالب پیشنهادی