تحلیل فاندامنتال و تکنیکال

معرفی و پیگیری اخبار پروژه های دیفای شامل مرکز بازی ، مرکز اشتغال ، ربات معامله گر ، صرافی ، کیف پول ، شبکه اجتماعی ، کلود سنتر و کامیونیتی میکر

 اکو اسمارت

مقایسه ی صرافیهای Bybit و Binance و BitMEX

این صرافی ها، هر یک ویژگی ها و امکانات خاصی دارند که آن ها را از صرافی های دیگر متمایز میسازد.Bybit از زمان تاسیس خود در سال ۲۰۱۸، به موانع زیادی برخورده است. با اینکه بسیاری از صرافی ها در شروع به کار روی یک کشور یا یک قاره تمرکز می کنند، Bybit از ابتدا ادعا کرده که به صورت جهانی طراحی شده و از همه ی دنیا کاربر دارد. با توجه به ادعای این شرکت، آمریکای شمالی، آسیای جنوبی، ژاپن و روسیه، بیشترین کاربران Bybit را تشکیل داده اند.در مقابل Binance از برترین صرافی های ارز دیجیتال حال حاضر است که به گستردگی امکانات و کاربرد های آن شهرت دارد BitMEX نیز از صرافی های با سابقه و معتبر ارز دیجیتال است که امنیت و نقدینگی بالایی را برای کاربران فراهم می آورد. این صرافی در سال ۲۰۱۴ توسط گروهی از تریدر ها راه اندازی شد و امروزه با بیش از ۳ میلیارد دلار معامله روزانه، پر نقدینگی ترین صرافی معاملات آتی ارز دیجیتال است.مشخص است که Bybit به رقابت صرافی های قدرتمند و قدیمی رفته است. حال می خواهیم به مقایسه ی این صرافی با صرافی مشهور Binance بپردازیم.

کارمزد

در Bybit سفارشات به دو دسته ی ایجاد بازار (لیمیت) و مصرف بازار (مارکت) تقسیم شده و کارمزد با توجه با این محاسبه می شود. کارمزد سفارشات مارکت ۰٫۰۷۵ درصد و برای سفارشات لیمیت -۰٫۰۲۵ می باشد.

در Binance کارمزد همه ی سفارشات ۰٫۱ درصد محاسبه می شود؛ ولی در صورتیکه کارمزد را با توکن خود Binance یعنی BNB بپردازید، کارمزد ۲۵ درصد (یعنی به ۰٫۰۷۵ درصد) کاهش می یابد.

BitMEX نیز از نظر کارمزد ها کاملا مشابه Bybit است.

اگر یک تریدر با تجربه باشید می دانید که این نرخ ها از کمترین نرخ کارمزد های موجود میان صرافی ها می باشند. پس نرخ کارمزد پایین هر دو صرافی بایننس و بیتمکس از عوامل جلب کاربران است.

اهرم

به عنوان یک پلتفرم نو پا، Bybit اهرم تا ۱۰۰x را ارائه می دهد که بسیار جسورانه است.

Binance اهرم های متفاوتی با کاربرد های مختلف ارائه می کند که مشهور ترین آن ها مربوط به پلتفرم قرارداد آتی آن است. در ابتدای شروع بکار این پلتفرم اهرم ۲۰x را ارائه می داد که به نوبه ی خود بسیار بالا است. حال آنکه در اکتبر ۲۰۱۹، Binance با یک تغییر رویکرد ارائه ی اهرم تا سقف ۱۲۵x را به امکانات خود افزود.

حتما می دانید که این یعنی به ازای هر دلار سرمایه گذاری شده، شما می توانید تا ۱۲۴ دلار از Binance قرض بگیرید.

BitMEX نیز مشابه Bybit اهرم تا ۱۰۰x ارائه می دهد.

روش های سپرده گذاری

از معایب Bybit تک محوری بودن آن با ارز دیجیتال است. شما نمی توانید ارز های فیات خود را در این صرافی به ارز دیجیتال تبدیل کنید و تنها می توانید از ارزهای موجود خود مثل بیت کوین به کیف پول این صرافی انتقال دهید.

همچنین مانع بزرگی برای استفاده از Bybit برای کاربران آمریکایی وجود دارد که مسدود بودن این صرافی در ایالات متحده است.

Binance نیز گرچه در ابتدای کار خود تنها از انتقال مستقیم ارز های دیجیتال پشتیبانی می کرد، اما اخیرا با همکاری شرکت Simplex، از کارت های اعتباری یا Debit Card پشتیبانی می کند.

پشتیبانی از ارزهای گوناگون

پشتیبانی صرافی Binance و BitMEX از طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال از بزرگترین برتری های آن ها است. همچنین علاوه بر تریدینگ ارزهای دیجیتال، Binance برای برگزاری IEO ها بسیار محبوب است که به استارت آپ ها امکان می دهد جای خود را در میان غول های بازار پیدا کنند.

امکان خرید توکن های IEO برای کاربران Binance به این معناست که با گذشت زمان و افزایش قیمت این توکن ها، سود خوبی به دست می آورند.

امنیت

Bybit و BitMEX هر دو تمرکز شدیدی بر روی امنیت گذاشته است که از نقاط قوت آن است. تمامی صفحات سایت Bybit با استاندارد ارتباطی SSL ادغام شده اند.

بعلاوه تمامی کیف پول ها به صورت کیف پول سرد ذخیره می شوند تا از دست هکرهای احتمالی دور نگه داشته شوند.

اما از نظر امنیت بیمه ای، BitMEX با داشتن بودجه بیمه ای به ارزش بیش از ۳۰,۰۰۰+ بیت کوین، خسارت های ناشی از لغزش بازار و خطاهای احتمالی را پوشش می دهد.

پشتیبانی از مشتریان

بسیاری از تریدر های تازه وارد، به خدمات مشتریان و پشتیبانی صرافی ارزش زیادی قائل هستند. جالب توجه است که در حالی که پشتیبانی Binance محدود به ایمیل و تعامل در رسانه های اجتماعی است، Bybit پا را از این فراتر گذاشته و از طریق چت آنلاین، ایمیل و حتی تلگرام، به صورت شبانه روزی پاسخگوی نیاز کاربران است.

BitMEX نیز با داشتن یکی از قوی ترین سیستم های پاسخگویی به مشتریان، با تیم تحقیقاتی بسیار قدرتمندی که دارد (بخشی از پروژه ی BitMEX Research) ، برنده ی این میدان است.

در مقابل Binance در پاسخگویی گرچه ضعیف تر عمل می کند، اما سیستم خدمات مشتریان این شرکت از ۱۵ زبان جهان پشتیبانی می کند که از ادعای بین المللی بودن این صرافی پشتیبانی می کند.

نتیجه گیری

گرچه همه ی این صرافی ها بسته به موقعیت مکانی کاربران خوب عمل می کنند، اما از نظر امکانات و پایین بودن هزینه ها، و نیز اعتبار و نقدینگی، Binance و BitMEX همچنان حرف زیادی نسبت به تازه وارد های این بازار برای گفتن دارند.

صرافی bybit

سوالات متداول

صرافی Bybit چه مزایایی دارد؟

  • پشتیبانی از قرارداد های معاملات آتی بدون سررسید برای ۴ ارز دیجیتال ماژور
  • سرعت موتور پردازش بالا
  • خدمات مشتریان قدرتمند
  • امکان ثبت هم زمان نقطه برداشت سود و توقف ضرر

و بسیاری جزئیات کوچک و بزرگ، همگی از مزایای این صرافی نوپا هستند.

مارجین تریدینگ چیست؟

مارجین تریدینگ یا معامله با اهرم، نوعی معامله است که به افراد اجازه می دهد با مقداری بیش از سرمایه خود معامله کنند.

پوزیشن شورت و لانگ چیست؟

در بازار معاملات آتی، شما می توانید سرمایه ی خود را بر روی افزایش یا کاهش قیمت یک دارایی قرار دهید. اگر باور دارید که قیمت رشد می کند، آن را لانگ می کنید (می خرید) و برعکس اگر باور دارید قیمت کاهش خواهد یافت، آن را شورت می کنید (می فروشید).

بدین گونه تریدر ها میتوانند حتی از افت بازار سود کسب کنند.

لینک ثبت نام در صرافی بای بیت

دالنلود اپلیکیشن صرافی بای بیت برای اندروید

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ویدئوی اکو اسمارت : برای نمایش روی تصویر کلیک کنید

مطالب پیشنهادی